Jak dzielimy implanty zębowe?

Implanty zębowe są długotrwałym rozwiązaniem pozwalającym uzupełnić braki w uzębieniu przy pomocy śrub wkręcanych w dziąsła. Ich zadaniem jest odbudowa utraconego zęba. Umieszcza się je w kości szczęki lub żuchwy, a wykonane są z tytanu, który nie tylko nie koroduje, ale również jest w pełni tolerowany przez organizm. Po upływie kilku miesięcy od ulokowania implantu, następuje łączenie jego struktury z tkanką kostną. W momencie, w którym oba te elementy zrosną się, zakładany jest łącznik a także korona zębowa uzupełniająca ubytek.

Implantologia stale rozwija się, przez co oferuje pacjentom coraz więcej rozwiązań. Obecnie na rynku dostępne są dwa rodzaje implantów, wykonane z różnych materiałów, a co za tym idzie – o różnej charakterystyce. Należą do nich:

• implanty tytanowe,
  • implanty cyrkonowe.

Implanty tytanowe wykonane są z tytanu, czyli metalu o wysokiej biokompatybilności i trwałości. Wykazują się szybkim okresem integracji z kością, co sprawia, że są one trwałe, stabilne i wytrzymałe.

Oprócz implantów tytanowych, dostępne są również implanty cyrkonowe, wykonane z tlenku cyrkonu. Mają kolor kości słoniowej, a właściwościami najbardziej przypominają naturalną tkankę zęba. Są tak samo wytrzymałe jak implanty tytanowe, a także równie dobrze integrują się z tkanką kostną.

Implanty mogą zostać również podzielone ze względu na czas oczekiwania na efekt zabiegu. W tym przypadku wyróżniamy implanty jednofazowe i dwufazowe. Pierwsze z nich są w całości zakładane podczas pierwszej wizyty, co sprawia, że pacjent tego samego dnia opuszcza gabinet stomatologiczny z gotowym zębem. Czasem jednak wszczepienie tego rodzaju implantu nie jest możliwe, szczególnie u osób, u których braki w uzębieniu są znaczące. Tutaj zastosowanie znajdują implanty dwufazowe. Pierwszą fazą jest wszczepienie implantu, po którym pojawia się rana. Następnie po jej wygojeniu, czyli po upływie kilku miesięcy, zakładana jest korona.

Należy pamiętać, że do każdego przypadku podchodzi się indywidualnie, dlatego musi on zostać poprzedzony konsultacją z lekarzem specjalistą, który doradzi najlepszy rodzaj implantu.

Wskazaniami do wszczepienia implantu są ubytki w postaci nieobecności pojedynczych zębów lub całkowitej bezzębności. Mogą one wynikać z różnych przyczyn, do których należą: usunięcie zębów w wyniku postępujących zmian próchnicznych, niewykształcenie się zawiązków zębowych, nieleczona paradontoza. Konsekwencją utraty zębów jest stopniowy zanik kości, który prowadzi do zaburzeń zgryzu, przykurczy mięśniowych, nawracających bólów głowy oraz zmian kształtu twarzy.

Wiele osób ma wątpliwości, co do tego, czy implanty zębowe są bezpieczne dla zdrowia, a także jak wygląda ich trwałość. Statystyka pokazuje, że w około 95% przypadków implanty nie ulegają odrzuceniu po pięciu latach od ich wczepienia. W momencie, gdy implant jest założony prawidłowo i poprawnie zintegrował się z kością, może być przez pacjenta użytkowany dożywotnio. Przed założeniem implantu, pacjent powinien przejść kompleksową diagnostykę, która wykaże dobry stan zdrowia.

Istnieją również przeciwwskazania do założenia implantów stomatologicznych, do których należą:

• ciąża,
  • młody wiek (okres w życiu, w którym rozwój kości jeszcze trwa)
  • paradontoza,
  • cukrzyca,
  • choroby nowotworowe.

Kluczowy głos w kwestii implantologii ma specjalista, który ocenia czy pacjent kwalifikuje się do zabiegu. Jeżeli są Państwo zainteresowani wstawieniem implantu zęba, zapraszamy do kontaktu. Postaramy się umówić Państwa jak najszybciej na wizytę w klinice Nugat No9 na Ursynowie. Z chęcią odpowiemy też na wszystkie Państwa pytania.

No Comments Yet.